söndag 5 april 2009

Längtar efter våren!!

I går var det en helt fantastisk vårdag - varmt och soligt och vi satt utan strumpor och skor och fikade på yttertrappan på eftermiddagen! Idag vaknade vi till regn och betydligt svalare temperatur. Så började det regna och när det slutade regna började det blåsa... och blåsten gjorde att vi var tvungna att spendera ett par timmar på att sätta fast presenningen som vi spänt upp över uteplatsen - vi ska putsa om fasaden på huset och då det ska sättas upp byggnadsställning måste vi först plocka ned taket på utplatsen och då det inte är lämpligt med massa vårregn på limträbalkar är det presenning på som gäller just nu...... Ganska nöjd med mig själv för trots en massa runt omkring har jag sprungit ett pass i veckan och så ett kortare nu på kvällen. Varit en hel del då vi bytt stall så jag har hyrt hästsläp och fraktat häst samt en förunderlig mängd med saker - det är otroligt vad vi samlat på oss under tiden vi haft Ruben! Erika är nöjd med nya stallet och invigde ridhuset idag i blås- och regnvädret. Blev ingen simning den här veckan (heller) - Matilda är sjuk och jag föredrog att få sova lite längre än 6.30 någon morgon! Tjejerna har påsklov men det har inte jag så det är full fart fram till fredag då jag ska vara påskledig. Nu är det natti-natti.

1 kommentar:

Tezzan sa...

Du har en award att hämta hos mig :)

Glad Påsk!