tisdag 31 mars 2009

Jag gjorde det, jag gjorde det, JAG GJORDE DET

Gissa vad jag har gjort?


Jo något som förtjänar en stor fin och utan att jag ens hade planerat det - det "bara blev så". Fast lite har det klingat av för det hände redan i torsdags och det behövdes efter ett besök på sjukhuset. Jag har berört det tidigare och efter som mycket händer som gör att jag inte riktigt hinner med att uppdatera min blogg så som jag vill så tänker jag bara säga att en närstående person har drabbats av cancer så om jag är frånvarande så hänger det ihop med det. Nog om det nu. I vilket fall som helst - JAG SPRANG MER (knappt men ändå!) ÄN 10 KM!!!! Det var strålande väder och jag kände för att springa - bara det är värt en liten guldstjärna - och tänkte ta en annan väg då den vanliga rundan är rätt geggig just nu. Började med en 10 minuters rask promenad och startade träningen och körde långsam maffe-joggning, kändes bra så jag utökade, klappade på en brevlåda vid ett ställe där jag vände, tog en sväng ner på en vandringsled genom skogen och stå tillbaka hemåt - det blev 10,3 km! Trodde inte mina ögon när jag mätte upp rundan - jag är sååååå nöjd med mig själv. Har inte haft som målsättning att springa så långt än och kan väl säga att jag förstår varför så här efteråt - var ute den vanliga rundan igår och jag haltade en del de första 2-2,5 km innan det släppte. Känns helt OK idag men har tagit det lugnt.
Imorgon är det Linedance och så ska jag med min mamma till Antikmässan - av alla ställen. Ni som känner mig vet att antikviteter inte riktigt är "min grej" men jag ska vara med som sällskap och chaufför hem. Har sålt min älskade bil så just nu är det ett pussel att få ihop med skjuts och lånebilar. Var och provkörde en Hyundai 30i (tror den heter så) idag, det var en OK bil men otroligt bullrig så en sådan blir det inte!
Nu ska jag knyta mig så jag är uppe när min kollega kommer och hämtar mig för skjuts till arbetet - tack för den sponsringen Hasse!

1 kommentar:

Tezzan sa...

Åh, herregud vad duktig du är! Du förtjänar flera guldstjärnor :)

En för att du sprungit 10 km och flera andra för allt allt annat du gör och har omkring dig!

Kram