söndag 27 september 2009

Lidingö Tjejlopp 2009 - GENOMFÖRT!!

Jag gjorde det - jag genomförde en Tjejklassiker 2009!!

Är så stolt över mig själv - jag funderade, planerade, tränade och genomförde. Det känns HÄRLIGT just nu och jag är fortfarande flera timmar efteråt alldeles laddad.

Började med pastalunch hemma hos Netta, tog oss sedan till Lidingö där vi hann med att gå runt på Sportmässan - inhandlade ett par löpartights till, det är lite jobbigt att behöva tvätta hela tiden ;-)

Vi var förväntansfulla när vi kom till start och så här glada såg vi ut innan loppet:

när vi tittade ut över startområdet där det bara var de sista grupperna kvar.







Kom iväg bra, det var trångt i början och den första backen tog lite tid, sedan flöt det på. Jag hade som målsättning 1.10 och kom jag under 1.15 fick jag nog vara nöjd med tanke på att jag inte sprungit nästan någonting sista veckorna. "Abborrbacken" är den som "alla" pratar om och ja, den var jobbig. Hade sprungit 1/4 när jag började gå men efter tre meter tänkte jag att "neej - jag ska springa" det blev många små steg (synd att stegräknaren inte var med!) men jag sprang hela backen och resten av vägen. Det inkluderade även "Karins backe" - henne skulle jag vilja prata med, det var ingen som sa att hon skulle vara med.... Efter den backen som kom vid ca 8 km var det en jobbig backe kvar och sedan var det utförsdags, sista utförslöpan och så målet som hägrade där framme! Jag sprang som bara den på upploppet och tog de tre som var på väg in samtidigt. Jag gjorde det på 1.07.01 !!!!


Netta kom in snabbare men det här var hennes gren och hon gjorde ett kanonjobb med en höft som gjort ont sista tiden så det är till att gratulera!!



I mål fanns hela min fantastiska familj som ställde upp och hejade på mig under Lidingö Tjejlopp - det här var den delen som jag fasade mest för för ett år sedan då jag bestämde mig för att göra en Tjejklassiker - nu var det dags och det var härligt att de var med!

Nettas J var också där liksom C som sprungit i ett par grupper före oss.

Här kommer en bild på tre lyckliga löpare - Netta, jag och C:


Har några fler bilder men de ligger på en annan disk så får uppdatera med dem i morgon.

Nu väntar jag på att få diplomet hemskickat och när jag har det har jag en komplett samling av mina Tjejklassiker-diplom - vilken känsla det är!

Inga kommentarer: