onsdag 23 september 2009

Tjejvättern 2009 - del 2

Oj, oj, oj - nu är det länge sedan jag var här gjorde ett inlägg. Har haft dåligt samvete ända sedan Tjejvättern och det har inte blivit bättre för att jag dragit på det så otroligt efter det.... Tänkte försöka göra ett sista ryck så här i slutet av min "Utmaning 2009" så nu ska jag skriva om Tjejvättern!
Vi var 5 tjejer, 5 cyklar och en bil som åkte ner till Motala på fredagskvällen, hämtade ut nummerlapparna och sedan hem till E's stuga där vi somnade sött.
Nästa morgon var det så dags, vi avnjöt en god och rejäl frukost och åkte sedan in till start. Som jag skrev i mitt senaste inlägg så gjorde jag det och får vara nöjd och glad (men inte helt nöjd - jag kan bättre...) med tanke på allt som hände under april och maj. Efter själva loppet var det traditionella potatisbullar som inmundigades innan vi hämtade ut våra diplom, lastade på och in cyklarna och tog oss tillbaka till stugan där vi duschade bort all svett, slappde några timmar och sedan lagade till en härlig festmåltid. Den natten sov vi gott! Nästa morgon tog vi en liten promenad ner till Vättern och njöt i solen innan det var dags att bege oss hemåt igen. Här kommer sent omsider bilder från Motala-helgen C som i Cykel:
Efter målgång med medaljen runt halsen som bevis!
själv och så med Netta som också klarat etapp 2 - är vi inte stiliga???
Tänk att det kan vara så gott med något så enkelt :-)
Jaha - så var det det där med att få upp 4 cyklar på hållaren igen...
Vill passa på och ge ett stort TACK till mina härliga kompisar för ett lyckat cykeldygn!
Vi som gjorde det:

Inga kommentarer: