onsdag 23 september 2009

Vansbro Tjejsimning 2009 - GENOMFÖRT

Det är lika bra att köra nästa på en gång :-)

Tjejvättern var det som sedan stod på tur och vi började väl tveka mer och mer ju närmare vi kom men vi hade lånat våtdräkter och fick i varje fall ett simpass tillsammans en lördagsmorgon i början av juni. Det gick över förväntan, frös mindre än vi trott och den stora händelsen var att vi blev attackerade av måsar som tyckte att vi simmade för nära deras bo......
Nåja, den 10 juli möttes vi i Gävle och körde vidare till Falun där vi tog en promenad runt Lugnet innan vi sov på Scandic Lugnet.
Lite rödfärg någon?
Backhoppning kommer inte på fråga som en utmaning!!
Nästa morgon körde vi upp till Vansbro som var regnigt.... Vattentemperaturen var +16.7 (har jag för mig) när vi kom dit men när vi väl startade var det +16.4......
Vi gjorde oss i ordning i bilen - där inne var det torrt och när vi var färdigmuppade: Mupp 1 och Mupp 2 var det bara att dra på våtdräkten och bege sig till start.
Vet inte om våtdräkt direkt är det tjusigaste plagget jag burit någon gång... men det var grymt skönt att ha då!
Hur gick det då?
Med tanke på att jag såg så här nöjd ut efteråt:
så gick det STRÅLANDE BRA!!
Jag simmade på 29 min och 13 sekunder - det var kallt, strömt, trångt men superkul!!
Fick en kanonstart och tog rygg på en tjej som simmade förbi mig efter 5 minuter som konstaterade att "du simmar lika snabbt som jag så jag kan dra en stund" - det gjorde hon och sedan drog jag - laganda!
Det här är något som jag helt klart kan tänka mig att göra igen!
Tack till Bosse H för lånet av våtdräkten - utan den hade det inte gått!
Tack till Netta som trots att hon avskyr att frysa har hängt på min galna idé - nu har vi avverkat etapp 3 tillsammans!




Inga kommentarer: