torsdag 24 september 2009

Löpträning

Löpträningen var det som jag fokuserade på efter simningen och det har fungerat riktigt bra! Har bara haft några kortare tillfällen då jag känt av mitt knä och det gav sig som sagt efter ett par dagar. Jag har sprungit på vägarna runt där jag bor samt på Jungfrusundsåsen nere på Ekerö. Där finns det bra backar att träna i inför Liding Tjejlopp!
Jag vet nu att jag fixar att springa i 10 km - har gjort det ett flertal gånger och senast i söndags som var lite nervöst - hade inte sprungit på 11 dagar innan dess.... Varit bortrest och valde medvetet bort att inte ta med löparskorna då jag tränat intensivt innan. När jag kom hem höll jag på att bli förkyld och avstod från träningen ett par dagar. Men passet gick bra, även om det tog några minuter längre men mycket berodde på att jag inte kunde motivera mig att ta i lite extra de sista två km - det är URTRIST när det blir tre långa raksträckor kvar och jag ser målet hela tiden - platt och trist!

Nåja, att springa i ett kuperat spår är roligt, även om det är jobbigt och aldrig hade jag kunnat tro för ett år sedan att 1) jag skulle kunna springa 10 km, 2) att jag skulle ha anmält mig till ett lopp och 3) att jag skulle tycka att det ganska roligt att springa!
Har än så länge inte kommit till att det är roligt hela tiden men som sagt ganska roligt är det!

I måndags körde jag stavgång, tisdags vilade jag, igår red jag och idag skulle jag sprungit. Skulle.... jag mår inte så bra, suck. Nu ska jag laga middag åt familjen och sedan lägga mig och försöka sova bort vad det nu är jag har. Jag SKA fixa söndagens lopp!

Inga kommentarer: