torsdag 12 mars 2009

Snö och förkylning

Det ovan skrivna är en trist men sann kombination för tillfället. Jag trodde vintern var över men hej vad jag bedrog mig - det är mars... så är kallt såg det ut på färjan under hemresan från jobbet igår:
Massor av fåglar som satt på isen i snöyran.

Upptäckte att det var ett antal dagar sedan jag uppdaterat bloggen och det blir väl så ibland men jag har ändå tränat!
Simningen i söndags var toppen, vi tränade bröstsim och det är jobbigt när man inte får använda armar och ben samtidigt. Sedan var det shopping med Matilda och vi hittade två par skor inom 45 minuter i Kista!! Det är rekord och grymt skönt att hon nu har så hon slipper gå i vinterstövlar eller kängor när det (förhoppningsvis snart) blir varmare ute.

Jag började veckan med ett löparpass i måndags morse, ett spinningpass i tisdags, linedance igår och bowling idag. Har också kört mina dips och inser att jag ska börja göra dem svårare, orkar inte göra mer än 3x35, det tar för mycket på handlederna men jag kan göra dem långsammare då kommer de kännas mer. Det som är bra är att det faktiskt går att se en skillnad på armarna och jag så har jag klart mer styrka nu än för någon månad sedan!

Just nu är det mest snörvel, förkylningen kom krypandes igår och den har blommat ut nu under kvällen, jag ber alla mina medspelare om ursäkt och hoppas att jag inte smittat ner någon nu under kvällen - försökte hålla mig på min kant.... Får se hur mycket det blir av med träning de närmaste dagarna det beror på hur förkylningen utvecklas. Laddade över några bilder från mobilen och hittade den här som jag avslutar dagens inlägg med - den har inte mycket med träning att göra men det var kul när "Klipp-Birgitta" fixade till det. Har lite svårt att känna igen mig själv....







Inga kommentarer: