söndag 1 mars 2009

Simning, solsken och söndagspromenad

Termometern stod på -14 i morse när vi gav oss till Åkeshovsbadet brrrr - kändes inte helt lockande att simma men på plussidan så var det ett fantastiskt solsken redan 7.15!!
Det blev nog inte mer än 900 m simning idag för sedan tränade vi vändningar - både crawl och ryggvändningar. Crawlvändningen gick väl någorlunda efter ett antal försök, det gäller att blåsa ut genom näsan hela tiden och så blundade jag för att slippa bli yr... Ryggvändningarna var enklare då vändningen från rygg till mage görs innan själva kullerbyttan i vattnet, ska ju upp på ryggen igen så det kändes bättre. Efter simpasset körde Matilda och jag veckohandling och passade på att ta ett besök på Stadium där Matilda fick nya simglasögon och en fin dunjacka som var på rea till nästa vinter. Själv kunde jag inte låta bli utan köpte ett par tunna och vindtäta löparhandskar - jag vet, kanske inte världens mest nödvändiga men sköna och fina! Investerade även i två nya sportbh:ar - det blev två för jag orkade inte prova där utan gjorde det hemma. Den ena var en sådan där som man drar över huvdet och den lämnar jag tillbaka - mitt problem är nu att den jag vill ha har de missat att ta bort larmet i, dvs de larmade av den i affären men lät själva "dosan" sitta kvar.... Nu får Micke ta sig dit och be dem ta bort den innan jag kan använda mig av bh:n!
Efter lunch gick vi en riktig söndagspromenad i strålande solsken och nu i betydligt behagligare temperatur -3! Tog oss en tur på isen och det var såå vacker ute och vi hade en trevlig tur och passade på att ladda upp med solljus inför kommande arbetsvecka.

Inga kommentarer: