torsdag 18 december 2008

Kak-kalas!!

Jag har den otroliga turen att ha en kollega som gillar att baka småkakor till jul - och dessutom bjuder hon hela avdelningen (+40 pers!). Det här har nästan blivit en tradition men vi törs inte ta något för givet så alla jublade när meddelandet kom att hon skulle bjuda även i år - vissa hade vinstlotten (inga resor eller möten inbokade) och andra hade mindre tur. JAG VAR DÄR!! Är otroligt imponerad över hennes bakning - 7 sorters småkakor, struvor, rulltårta (laktosfri), chokladkaka (glutenfri) och några roliga kakor som såg ut som pepparkakor med mönster men inte var det (min julbakning blir lussekatter, pepparkakor och kanske något mer...)
Vill bara säga det att det är tur att jag redan har gjort trejde löppasset den här veckan..! Har varit på tjänsteresa och tog mig i kragen och gick upp vid 6.15 på morgnarna och var ute och sprang - riktigt skönt och så kunde jag unna mig av Maries kakor!

Inga kommentarer: