fredag 26 december 2008

Nästan vit jul och halkfri löpning

Åh så skönt att ha jullov!!! Inte för att jag har varit så "ledig" hela tiden men jag har inte åkt iväg till jobbet utan varit hemma. Har såväl sprungit som gått stavgång under den här veckan men på julafton var jag helt ledig - inte ens stegräknaren var med den dagen! Har haft sällskap av Micke de senaste dagarna men idag gav han upp, eller rättare sagt hans knä gjorde sig alltför mycket påmint för att han skulle fortsätta. För min del var det däremot en milstolpe - jag har sprungit 30 min i ett svep och jag kom in genom grindhålet tillbaka från lilla rundan - gissa om jag är nöjd!
Har ett antal funderingar över hur det här med snö och skidträning ska gå - just nu är det inte ens kallt så ingen is på sjöarna i sikte heller. Hoppas att vi får till det med skidåkning över nyårsdagarna i Övik annars blir det kärvt... Nu ska vi strax iväg och äta annandagskalkonmiddag (något att "hänga gubbe" på??)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till 30 minuter i ett sträck!!