lördag 13 december 2008

Lilla rundan nästa!

Körde Löpskola idag och det var nästan att jag kom runt lilla rundan!!
Är otroligt nöjd med mig själv, det var 2,14 minuter som jag fick gå utöver mitt 30 min pass och med tanke på att jag bara har gjort det här i drygt två månader är det en prestation!
För nästan 20 år sedan när jag sprang senast höll jag på att få andnöd när jag sprungit i 4 km men nu, nu går det som på räls (nåja men det går!). Det jag vill säga är att för mig har det verkligen fungerat att göra så där som verkar så trist - att gå och springa om vartannat och så öka på. Har i och för sig fått lägga om en del för jag hinner inte göra 3-4 löppass/vecka utan har lite annat för mig också. Har ett simpass i morgon, blir troligtvis det sista för i år, nästa vecka är det avslutning och då tror jag det bara är stafetter och dem avstår jag så gärna ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att det går så bra för dig! Jag kom ju av mig lite, men jag har ju å andra sidan lite längre tid på mig ;) Efter nyår ska jag iaf börja med simning en gång i veckan och försöka komma igång med löpträningen igen. Får se vad röntgen visar först.