tisdag 2 december 2008

Regn och rusk men träning blev det!

Regnade ordentligt på förmiddagen men det blev ett litet uppehåll vid lunchtid och då passade jag på - bytte snabbt om och sedan ut på mitt löpskolepass! Hade hunnit knappt halvvägs då det började regna igen.... Ja, jag blev blöt.
Nästa mindre glada överraskning var att det inte fanns något varmvatten i duscharna, det blev en relativt snabb dusch. Känns väldigt skönt att jag tog mig ut och sprang trots att det tog emot. För ett tag sedan var det en tjej som lade upp ett inlägg på Funbeat om att hon funderade på att ta sig ut men inte visste, det tog bara någon minut så hade hon fullt med folk som hejade på henne och hon kom ut! Jag brukar tänka på det när det tar emot, ni finns där ute som hejar på mig och då ska jag göra det här!
Nådde mitt novemberträningsmål med råge - hade som mål att genomföra 20 träningspass och gjorde 51... Nåja, det är inte fullt så bra som det verkar, jag hade inte kryssat i rutan "räkna flera pass under samma dag som ett tillfälle" vilket jag inser nog är vettigt. Jag menar, jag har ju löpning, styrka och stretch på samma dag och det blir då tre pass. Så för december har jag som mål att genomföra 12 pass, m.a.o. innebär det träning varannan dag och det känns som rimligt med tjänsteresor och julhelgen som hägrar där borta vid horisonten.

1 kommentar:

Nea sa...

Jag vill bara säga att det är riktigt starkt av dig att göra det här och jag följer din blog med spänning.
Jag sitter själv lite i samma sits, men jag ska "bara" springa Göteborgsvarvet 21 km 16:e maj 2008. Nog med utmaning för mig=)
Jag hejjar på dig! Lycka till! Titta gärna in på min blogg http://linneasblogspot.blogspot.com