onsdag 4 februari 2009

Ingen fara med tummen!

Träffade en läkare i måndags som efter att ha klämt och känt samt skrattat åt min beskrivning av hur det gick till (!) sa att eftersom han ska åka Vasaloppet förstod han min oro. Han skickade iväg mig på röntgen och jag har ingen "sksk" (skelettskada) och inte heller någon ledförändring och det är ju skönt att veta. Har kört med tejp för att stadga upp det den här veckan och det är ganska bra. Dipsen fungerar att göra men jag kunde inte köra spinning när jag provade. Om jag fått välja hade jag hellre tagit spinning......
Nåja, jag har kört gummisnodd och benövningar och det är ju inte helt fel. Igår var Micke och jag ute på ett gång- och löppass och till min besvikelse kände jag av mitt knä. Det har jag inte gjort på väääldigt länge nu men OK, jag smällde i ordentligt i lördags. Gick i 15 minuter och sprang i drygt 15 och gick sedan ca 25 minuter. Måste kontrollera vad han noterade i sin Funbeat så jag kan notera i min! Praktiskt nu när jag har introducerat honom till Funbeats värld, han hittar alla finesserna vilket är kul men jobbigt för mig - jag måste ju gå in och försöka uppdatera bakåt på vissa saker för att få "rätt statistik".
Idag blev det dips (60 st) och benövningar med gummisnodden samt lite "drag" i gummisnoddar. Dessutom - jag är klar med veckans rensningsutmaning - ska bara ladda upp bilden så jag göra ett inlägg här lite senare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att din tumme är okej. Själv väntar jag fortfarande på kallelse för magnetröntgen...

Therese sa...

Så trist att behöva vänta!! Jag hade tur som en tokig det inser jag och det är skönt att veta.