lördag 14 februari 2009

Vilken fantastisk dag!!!

Strax efter åtta i morse träffades vi i Bromma och körde upp till Västerås för att åka längdskidor. Det gäller att ta sig dit där det finns snö och det var generalrep inför nästa lördag (hjälp!!). Väl framme skulle jag valla - min egen tejpvalla tog slut i går kväll men Netta hade kvar -trodde hon... Efter ena skidan och 5 cm på nästa var hennes slut, där stod vi utan att jag hade fästvalla! Vad göra - jo vi åkte raskt till Stadium utanför Västerås som öppnade 10 min efter att vi kommit dit, då hade vi hunnit korrigera klädseln något för det var KALLT ute (-10C) även om det varit strålande solsken! Efter att ha köpt mer fästvalla så lade jag på det som saknades och så åkte vi iväg mot Björnön där skidorna fick vila ute en stund för att få ned temperaturen på dem efter vallningen. Vi körde sedan två varv à 9 km i STRÅLANDE solsken, det första (för mig) på 50.33 och det andra på 53.02. Mycket nöjd!! Åt sedan vår medhavda matsäck i bilen och sedan gick vi stavgång ett varv på 75 min. Jag hade fått skavsår på höger häl och Netta hade problem med hälsenan så det blev till att avlasta lite....
Nu gäller det att hon inte överanstränger sig den här veckan samt att mitt skavsår läker ihop ordentligt!
När vi väl var färdiga så var det bara att lägga in stavarna och åka hemåt. Har precis tagit ett varmt bad och det var sååå skönt. Nu är det middag och Melodifestival tillsammans med tjejerna som gäller - och så simning i morgon bitti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så himla duktig! Jag håller tummarna, fingrarna och tårna för dig nästa lördag!!