söndag 1 februari 2009

Skadad!

Varit lite slarvig sista dagarna med att göra inlägg men jag har hållit igång ändå. Körde ett löppass häromkvällen enligt Mafferton-metoden - det var annorlunda minst sagt men OK jag var inte trött efter en halvtimme men det kändes som att jag lunkade fram. I fredags var vi ute på en stavgångspromenad men det var så halt att det inte gick att gå snabbt. Vi valde att komma hem helskinnade än att få upp pulsen så mycket.... Tyvärr sprack det igår - jag var och åkte skidor vid Rudan, bra spår, lite isigt här och där och på slutet blev det lite mer "smörigt" men bra ändå. Jag åkte 1o km så det kändes bra. Det som hände var när jag kom i sista backen och hade bra fart - hade lyckats stå upp på isen i kurvan så jag var nöjd. Mitt i backen fastnar vänsterskidan till i något och jag fick felskär - flög rakt fram och landade på höger tumme och vänster knä och fick in vänster stav under bröstkorgen, rakt på pulsbandet. Jag har inte dragit av ledbandet i tummen men det är svullet och gör ont. Knäet var det som jag var mest orolig för först men det har klarat sig - tack vare löpträningen kanske? Det som är jobbigt är mina revben. Fick mig en rejäl smäll och det gör ont mest hela tiden. Tog två Ipren igår och tack vare det har jag kunnat sova så det känns bättre. Kunde t o m böja mig ned och sätta på mig strumpan själv..... Det är lite läskigt vad fort det kan gå fel. Är dock nöjd med mig själv att jag direkt efter vurpan åkte ett varv till (och då stod jag på benen hela vägen!) för annars är jag rädd att jag skulle bli feg.
En sak som jag märkte under åkningen igår är att min balans samt min armstyrka har förbättrats och det är positivt! Balansbrädan som jag står på större delen av arbetsdagen gör alltså nytta, även om den är ganska "snäll". Har gjort många övningar den här veckan för armarna: alla möjliga dragövningar med gummisnodd och dips. Dips måste vara någons straff till mig - jag avskyr dips! Ska prova i kväll att göra dips, avstår just nu för tummens skull....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var rädd om dig!

Idag drar stegräknartävlingen igång :)

Therese sa...

Känns som att idag ligger jag totalrisigt till med stegräkningen men dagen är inte slut än! Nu måste jag genast in på din sida!

Anonym sa...

Vi har fått en massa snö idag och minusgrader har vi också.

Ja, den skidåkningen ja. Min stora fasa, men det känns bra att följa dig för då kan jag ju alltid tänka - Kan hon så kan jag :D