torsdag 12 februari 2009

Löpning på hala vägar

Matilda hade tagit med sig hunden hem så jag lovade att återbörda honom till sitt hem. Han fick således hänga med mig på ett springpass. Nu har han inte direkt bra kondition så det var nog tur att jag körde "Maffe"-variant på mitt pass - behövde bara dra honom lite.... I vilket fall så blev det 10 min + 33 minuter som jag sprang och det gick sååå bra och var härligt ute - när jag väl kom underfund med var det inte var isigt vill säga.... den stora grusvägen var ordentligt sandad men vår väg är en isbana så där blev det till att promenera. Efter drygt 1,5 vecka så känns tummen nästan ingenting, knäet håller för löpning (skönt!) och idag har jag bara lite ont i bröstkorgen - det finns hopp :-D
Nu ska jag söka och kontrollera spårstatus för att se var helgens skidåkning ska bli av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nog missat nåt. Vad är det för hund du skriver om?

Therese sa...

Det är mina föräldrars hund, en svart labbe som är något överviktig (=smällfet).