söndag 8 februari 2009

Snöglopp, regnglopp och stavgång

Veckans väder har varit T-R-I-S-T och idag var det nog rekord; disigt, regnigt, snorhalt och nollgradigt. Kändes inte så kul när vi åkte iväg i morse strax efter 7. Matilda skulle på simträning och jag och Netta skulle ta oss ett stavgångspass tillsammans. Hade bara undertröja och vindjacka men Netta som var kvar hemma lite längre blev en räddare i nöden med en extra lager-två tröja - och en regnjacka - kunde konstatera att jag kan ha 160 cl... Det blev i varje fall ett pass på 1,5 timme så alltid något. Känns lite slitet i kroppen nu på kvällen så i morgon får det bli vilodag och bara de vanliga dipsen. Uncle Alan kommer från sunny California imorgon och det ska bli härligt att se honom igen och Matilda är glad för hon får en kompis att gå hem tillsammans med efter skolan istället för att gå själv.
Jaha, skidåkning då??? Vi konstaterade idag att vi har alldeles för få mil i benen och hoppas att vi kan få någon åkning till nästa helg men jag vet inte om det är värt att åka norröver och kanske skada sig eller köra på med stavgång för det är bara en helg kvar innan det smäller. Uschiamej, känns lite som att "hjälp, vad har jag gett mig in på??" - och dessutom var det jag som drog....

Inga kommentarer: