torsdag 19 februari 2009

Sista skälvande timmarna...

Det har varit väldigt skralt med uppdateringar den här veckan men som många vet så händer det lite väl mycket på den privata sidan som inte har med Tjejklassikern att göra och därför inte kommer tas upp här. Men, men den här veckan har blivit en stillsam vecka - körde ett pass styrketräning och igår var vi ute och stavgångade oss fram på isiga vägar. Det blir obehagligt när det är så där halt och vi inte se ordentligt, det märks också på tiden - drygt 6 minuter mer än i vanliga fall men vi kom runt helskinnade!
Har också kört på med mina dips och nu är det 3x30 som gäller varje kväll, är lite segt och känns rejält i handlederna precis efterås men sedan går det över och jag märker resultat och det är huvudsaken!

Har som bäst packat inför resan i morgon, det är inte klokt - nu är det dags för Tjejvasan. Det verkade så lätt och så långt borta i oktober men nu gäller det. Och gissa vad? Den ena staven är trasig!! Det låter inte klokt att jag inte upptäckt det förrän nu men så är det. Jag åkte skidor med den i lördags och tyckte vid ett tillfälle att det vinglade till lite men inte mer än så och så i kväll när jag skulle skriva upp vad de heter så ser jag att skalet är sprucket och så börjar jag känna på den och då ger den vika. Vad farao ska jag göra??? Kl 13.00 i morgon går bussen så innan dess måste jag ha hittat nya stavar, helst då likadana så jag är inkörd på dem. Netta får ta en sväng till en butik (som jag får kolla har rätt stavar) på väg till Järva Krog. Jag törs inte låta det vara till Mora även om jag är rätt övertygad om att det kommer att finnas massor av stavar där på mässområdet.... för tänk om det inte finns det. Har trots det med mig stavarna, den ena med en rejäl laddning silvertejp runt sig, kan ju vara bra att ha som reservstavar för jag tror inte jag vågar ge mig ut i 30 km med en dålig stav. Blir hämtad kl 6 i morgon bitti så nu ska jag knyta mig och hoppas få sova utan alltför många (mar)drömmar.... Snälla - tänk på mig på lördag, jag lär behöva alla lyckönskningar ni kan ge mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker på dig och önskar dig lycka till av hela mitt hjärta!

Ser fram emot att få höra av dig efter loppet!