måndag 27 oktober 2008

Första löppasset på 19 år!

Mina armar var inte att leka med i morse men efter flitigt hackande på jobbet har jag kommit igång och nu på kvällen kan jag göra crawl-rörelser utan att det göra (alltför) ont!

Men det stora är naturligtvis att jag har joggat! Nåja, joggat och joggat - jag har börjat min löpskola och det var 15 min gång och så 3 x 3 min löpning/2 min gång och för att komma hem så blev det ytterligare gång... Det gick och det kändes OK under passet, fick känningar när jag kom hem i vänsterknä men efter dusch och Aloe Heat Lotion (barnen tycker att det luktar illa) så känns det ingenting.

Har använt min nya stegräknare idag, den är onekligen mindre och smidigare att ha på sig än den andra men en klar finess med den större är att det går att se "ovanifrån" hur många steg, km etc som jag avverkat, den här lilla måste jag ta loss och titta på.

Inga kommentarer: