måndag 6 oktober 2008

Reaktioner!

Jag kan konstatera att reaktionerna inte lät vänta på sig... hittills har ingen nappat på minutmaning - hmm. Några av er har åtminstone varit positiva att jag ska göra det men de flesta undrar över min mentala hälsa. Och eftersom känslan efter att ha gjort det hela officiellt kan sammanfattas i ett ord - panik - så undrar nog jag också över min mentala hälsostatus!
Men, men nu är det bara att göra det.

Jag har börjat med att kontrollera mina gamla skidor och inser att det måste bytas ut, eftersom jag inte har en aning om längdskidmarknaden vet jag inte hur skor och bindningar ser ut men kanske kan jag återanvända mina befintliga.

Jag fick tips av svåger Peter att köra stavgång fast med "skidstavshöjd" så det har jag roat mig med sedan förra veckan. Första gången var jag helt slut i axlarna av trötthet men nu känns det bra och jag har gått ett rejält pass varje dag, förutom igår pga resa. Att vara på tjänsteresa är väl ingen höjdare för konditionen men jag är mycket nöjd med mig själv - jag gick upp och var ute i beckmörkret i morse och gick 30 minuter och lyckades komma upp i nästan 4500 steg på den lilla stunden. Det lär väl inte blir något rekord i dag men kommer åtminstone över 10000 steg och det är OK med tanke på att det är stillasittande hela dagen. Tänker på före detta chef som alltid joggade när vi var ute så det är bara att köra på!

Inga kommentarer: