fredag 3 oktober 2008

Jag utmanar mina vänner;




År 2009 ska jag genomföra Tjejklassikern - hänger du med?





Helt galet men jag har anmält mig till Tjejvasan som går av stapeln den 21 februari 2009 med start i Oxberg och målgång 30 km senare i Mora. Kan jag så kan du!

Nej, jag har knappt stått på ett par längdskidor sedan jag var liten men hur svårt kan det vara? 30 km ska jag väl klara på en hygglig grundkondition och så åtminstone försöka hinna få lite skidåkning i kroppen. Det finns helgläger att åka på och i värsta fall finns en tunnel i Torsby - en helgresa någon?


Här kommer några länkar som kan vara bra att ha om du vill hänga med:

Information om Tjejklassikern

Information om Tjejvasan Tjejvasan - på 5 timmar ska det väl gå!

Information om Tjejvättern - nytt för 2009; det blir 100 km istället för 90 men det går - 90 km gick bra och 10 km kan jag väl bita ihop!

Information om Vansbro Tjejsim - det här blir kallt

Information om Lidingö Tjejlopp - det här blir min stora stötesten - jag kan ju inte springa...

Axa Sports Club - gå med så kan du få rabatt på anmälningsavgifterna förutom tips och råd inför de olika loppen

Har hittat det här om ett läger som jag tror kan vara en bra idé: Långbergets skidläger

Det här är mitt första embryo till något som jag ska försöka hinna med att uppdatera under året som kommer och det vore jättekul om någon vill hänga med på det här galna upptåget!

/Thérèse

Inga kommentarer: