söndag 12 oktober 2008

Strålande höstväder

Idag har det varit en sådan där underbar dag som bara oktober kan bjuda på och jag har hunnit med såväl Hem & Villa-mässan som en längre promenad!
Under veckan som har gått har jag gjort en rejäl tur varje dag - det känns skönt att jag gjorde det ordentligt även när jag var bortrest. Ett undantag blev lördagen pga en olyckshändelse - skulle öppna dörren till ladan och slant så jag skar av mig halva vänstra pekfingret (kändes det som!) och det tog lite tid att återhämta mig efter det. En hel del blod flöt men jag klarade nagelbädden och det blev ett fint snitt och idag känns det nästan ingenting - massa Aloe Vera-gel!
Träning då? Som sagt, gått har jag gjort och stegräknaren visare på allt från nästan 9900 till nästan 16000 per dag. Ska börja med att skriva ner varje dag vad det blir för att kanske få till någon sorts statistik.


Träffade grannen Olle som berättade att när han skulle köra Öppet Spår så tränade han att staka på isarna med skridskor och stavar (fanns ingen snö....). Det låter ju bra för att träna upp axlar och rygg men skridskor!?!? Inte nog med att jag ska åka skidor, ska jag nu behöva åka skridskor också??

Inga kommentarer: