söndag 26 oktober 2008

Första simpasset

Jag har ont i armarna - redan nu - hur ska det då inte vara i morgon...?
I vilket fall som helst så var det superkul att simma. Kändes lite bortkommet i morse när M hoppade i och började sin träning utan att jag visste vart jag skulle ta vägen. Såg sedan ett gäng vuxna och gissade att det var dit jag hörde. Började med uppvärmning på valfritt sätt 4 längder och sedan satte det igång. Fick frågan om jag simmat förut och svaret var ju att ja, jo det hade jag ju men aldrig crawlat. Det har jag nu. Efter 30 minuter lyckades jag andas när jag vred huvudet åt höger utan att få i mig ett par dl vatten varje gång - mycket nöjd med mig själv!
Kan också konstatera att min "tjusiga" svarta badmössa fungerade mycket bra samt mina simglasögon - vilken grej, tänk vilken skillnad ett par små plastbitar framför ögonen gör!!

Mina föräldrar kom förbi på fika på eftermiddagen och efter det kände jag för att röra på mig så jag gick lilla rundan på 40.02.8 med långa stavar. Skönt!

Imorgon har jag tänkt prova på att köra löpträning efter ett program som jag hittade på Funbeat, får väl se hur det går i och med resan men måste ju börja någon gång så..!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir riktigt inspirerad av din simträning ;) Skulle själv vilja gå en crawl-kurs. Har kollat runt lite, men jag bor i en liten by och det blir långt att köra om jag ska kunna gå kurs. Kanske får satsa på bröstsim i Vansbro. Det måste ju gå det med!
Lycka till med löpskolningsprogrammet!