söndag 19 oktober 2008

Segt men ändå inte

Vad säger rubriken egentligen? Jo att jag har kört på men att när det händer mycket runt omkring och jag inte får till det som jag vill så känns det segt.
Linedancen var kul men dagens resultat blev inte så bra - stegräknaren dog och sista gången jag såg på den låg jag på 7798 steg och därefter så.... Nästa dag blev det nytt batteri men pga jobbaktivitet blev det inte mer än 4792 steg och det hade jag nog varit nöjd med för 6 månader sedan men inte nu!
I fredags så provade jag något nytt - cross trainer! 10 min gång på löpbandet och så 20 minuters rodd och därefter 10 min på cross trainern. Det var helt perfekt att komma till jobbets gym vid 14.45 - det var bara jag och en person till där men det lär ju inte bli något vanligt utan det var tack vare att jag skulle lämna saker till en klassloppis som jag hade tid över och dessutom extra tid att ta från jobbet som det blev av. Resultatet blev i varje fall hyfsade 12600 steg!
I lördags blev det tillsammans med ett lättare ridpass ca 12000 steg och så idag körde jag (äntligen) ett rejält stavgångspass igen - stora rundan på 58.15.4 och det utan att springa i uppförsbackarna! Känns jätteskönt att ha gått igen och var dessutom på ett TW-party och gick hem från det så nu ligger räknaren på 15680.
Fick tips om Funbeat och har försökt lägga upp mina mål och resultat där och tror att det kan vara en bra idé. Just nu känns det lite oroligt inför veckan som kommer vad gäller träningspass pga av ett flertal middagar som är inplanerade sedan länge. Ska dock försöka komma ut på en lunchpromenad och så Linedance på onsdag, förstås!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder också Funbeat. Skulle vilja lägga upp dig som "kompis" där så att jag kan följa din träning lite lättare. Men jag hittar dig inte...
Själv har jag kört första passet i mitt 14-veckorsprogram idag. Det gick bra!

Therese sa...

Hej Tezzan! Finns som Therese G A och lägg gärna upp mig om du kan hitta mig! Alla tips om Funbeat mottages tacksamt! 14-veckorsprogram?? Vad är det???