fredag 21 november 2008

Blää för isiga vägar!

Hade planerat in ett stavgångspass på stora rundan idag och så lite styrketräning på det. Nog tog vi oss runt men inte under 60 minuter som gällt senaste tiden utan på 1.18:20! Det var så himlarns isigt att vi höll på att halka omkull vid ett fleratal tillfällen och efter drygt 4 km så gjorde jag det. Som tur var hann jag få ner staven i diket så jag tog emot mig mjukt men det var inte kul. Det idiotiska är att vi har fina dubbar att sätta under skorna men "tänkte inte på det" när vi gav oss ut. Nåja det hela slutade väl även om vi gick på frusna gärden istället för isiga vägar de sista två kilometrarna!
Har fått nästa 14000 steg på räknaren idag, hann med en promenad på lunchen och det var härligt då solen sken och det var vindstilla, även om det var isigt även där... Hämtat mina skidor som är så fina så och nyvallade är dem. Nu väntar jag bara på snön!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är också snöigt och isigt just nu så det blir lite lugnare fart när man är ute för att inte trilla omkull.

Tur att du inte slog dig!