torsdag 6 november 2008

Känslan av flyt fanns idag

Har följt en tråd på Funbeat om kläder vid skidåkning och den är riktigt intressant. Har fått en hel del tips och idag använde jag mig av ett vid mitt Löpskole-pass; lager-på-lager. Temperaturen låg runt nollan och det är dimmigt och klart om vartannat men tack vare ett strålande månsken så klarade jag mig utan pannlampan, men det här skulle handla om kläder. Pga temperaturen så tog jag ett underställ under löparbyxorna och så fällde jag ner en "flärp" som jag har i min cykeljacka, det gjorde att den gick ned över baken och det var riktigt skönt. Hade också ett linne under tröjan men eftersom det inte blåste kändes det inte som att jag behöver mer upptill - än så länge.
Jag tog den lilla rundan och förut när jag har gjort Löpskolan har den räckt till för både uppvärmningspromenaden och nedvarvning - men idag gjorde den inte det! Jag fick springa förbi vår infart ner mot sandtaget och vände när tiden för sista löpsetet var över - gissa om jag är nöjd!
Igår kom jag på att jag hade sett mitt gamla (19 år) knäskydd och det låg där på hyllan där jag trodde (helt otroligt, Micke har inte städat bort det ;) ) och det använde jag. Kändes riktigt bra - har inte använt mig av Heat Lotion idag heller så det var nog inte helt fel.
En liten trist sak - jag hade stegräknaren som vanligt men när jag bytte om inför löpningen blev den kvar på hyllan. Suck! Det blev inte mer än 4895 steg på den och så några till nu men det var ju lite trist. I morgon tänker jag gå stora rundan med långa stavar och då ska räknaren vara på hela dagen!
Jag vill ha tjejmiddag - är ni lediga?

Inga kommentarer: