torsdag 13 november 2008

Välkommen I Fäders Spår !

Vi har mottagit Din anmälan och Du är registrerad med följande uppgifter:
Lopp: TjejVasanKlass: MotionStartled: 11

Ha!!! Det ni - nu är det verkligen klart och håll tummarna för mig den 21 februari 2009!!

Dessutom har jag inhandlat nya skidor och bidningar (de gamla var spruckna), pjäxor (betydligt mer moderna och bekväma) och stavar (superlätta) med praktisk handledsrem som påminner om den jag har på mina nya fina gåstavar. Det var sannerligen en helt ny värld som öppnade sig när jag knatade in på Skidsport i Bromma, jag insåg att jag sannerligen inte vet någonting om längdskidåkning och jag var nog en ganska bra kund....

Hur det går med träningen? Jo tack, jag kör på med min löpträning och igår sprang jag totalt 18 minuter och haltade nästan ingenting!! Däremot så blev jag en erfarenhet rikare - jag sprang på ett löpband! Hade Linedance på lunchen och räknade det som uppvärmning, bytte om lite snabbt till andra byxor och skor och så gick jag 9 min, sprang 6 gick 1, sprang 6 gick en, sprang 6 och gick 1. Har sällan svettats så mycket och det var stentrist. Hemskt ledsen alla ni som gillar löpband - det gör inte jag. Däremot kan jag klart se fördelen med att springa på det när det är halt/ösregn/snöstorm och liknande men kul, nej det var det inte!

Idag hade vi städdag på jobbet och efteråt avslutade vi med pizza. Vi hade högar av kartonger, gammal uttjänt datautrusning, papper, möbler som ingen använder och skräp, skräp, skräp i högar runt omkring oss. Undrar vad städarna säger när de kommer i morgon bitti - det visade sig att ingen i "städgruppen" hade pratat med de som har hand om städningen så de är nog inte riktigt förberedda på allt som måste tas bort från kontoret.....

M säger att jag behöver träna upp rygg och mage och han har haft vänligheten att erbjuda sig hjälpa mig med ett träningsprogram, tror det är mer sadism än omtanke efter att ha hört planerna men jag bör nog följa hans råd, även om det kanske inte blir hans träningsförslag...

Nu tänker jag natta mig själv och lägga mig med magen full av Broadway pizza och fundera över varför jag inte gick ut en sväng i mörkret och rörde på mig. Natti, natti

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller redan tummarna för dig :)

Therese sa...

Tack - håll båda hårt för det kan behövas!!!