tisdag 25 november 2008

Träning, knäck och lussebullar

Träningen var i och för sig igår men den får komma in i dagens inlägg. Hade ett löpskolepass och eftersom jag insett att det var förenat med idioti att träna ute pga isiga, blankpolerade vägar fick jag köra det på löpbandet hos mina förälder och vad trist det är. Enda roliga var att de hade på "Vem vet mest" och att det gjorde jag igår! Något ska man ju göra när man springer utan att komma någonstans...
Eftersom min bloggkompis Tezzan har lagt in ett styrketräningspass för mage och rygg har jag ju känt lite press att göra detsamma och det finns nu fint i min träningsdagbok och jag kör det i samband med löppassen, ska försöka få till det passet varje dag så att jag har något som ligger och drar. Just nu har det kört ihop sig i träningskalendern - det är för många löppass. Jag hinner inte göra 4 stycken på en vecka och göra Linedance och jobba och barn/hem/mat/städ- och fix. Får fundera lite hur jag ska göra. Ev se om jag kan lägga om dem så att de aldrig blir fler än 2(max 3) per vecka, känns mer rimligt med 2-3 för jag vill göra annat också och för min del gör det inget om löpskolan går på längre tid än de 14 veckor (tror jag det var) som gällde från början. Det är ett tag till september...
Nu är vi tre som körde Tjejvättern i år även anmälda till Tjejvättern 2009!
Netta ska med på Tjejklassikern med start till Tjejvasan och jag hoppas att Elisabeth hänger på - pressure!!
Knäcken är klar - hurra för microvågsugnar! Saffransdegen står på jäsning och får göra det ytterligare en timme så nu ska jag upp till stallet och hämta Erika. Sedan blir det korvstroganoff och lussebullsbak - ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad mycket du fått gjort idag ;) Själv är jag inte helt återställd än men jag hoppas komma ut på ett löpträningspass på fredag.
Kul att du får sällskap på Tjejvasan - när får vi veta mer om det där träningslägret du pratade om?