söndag 23 november 2008

Simning och styrkelyft

Ryggsim och crawl var det som stod på tränarens lapp idag. Jobbiga men ack så nyttiga övningar! Dessutom börjar jag få till att andas på vart tredje simtag så att det blir båda sidorna i crawlen - jättekul!
Blev bjudna på lunch hos mina föräldrar i utbyte mot lite "trädgårdshjälp". Micke och jag agerade flyttkarlar åt blomkruor. Det är helt sanslöst vad tunga de var (ca 50 cm höga och 50 cm diameter högst upp och FYLLDA med jord och "träd") men de höll och nu ska väl växterna klara sig i sitt vinterförvar tills våren då vi lär få kånka ut dem...
Vi kunde också konstatera att vi här ute hos oss är "de enda som inte fått snö" till barnens stora förtret - vi har bara is men 20 km härifrån finns det snö!
Har insett att det kommer att bli knepigt med träningen den här veckan och speciellt till helgen pga Globen-tävlingarna så jag har försökt flytta runt passen och tror att jag kan få in ett på lördagen. Får väl se hur det blir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har förärat dej med en AWARD ;-) eftersom jag gillar din blogg. Kika in till mej och läs mer!