söndag 9 november 2008

Fars Dag

Nu har såväl min far som "far i huset" blivit ordentligt firade den här helgen! Efter gårdagens löpskola gjorde jag en tårta med malda hasselnötter och morötter i som när den svalnat fick ett fint pudertäcke på sig. Bjöd ner mor och far på tårta och sedan såg vi film tillsammans. Ett trevligt sätt att fira pappa på!


Dagen började med simning för mig och Matti. Jag är helt slut efter nästan en timme och då fortsätter hon i ytterligare 20-25 minuter - de är duktiga och vilket tempo det har!! Hon konstaterade att det såg ganska kul ut när vi vuxna simmade.... Tror inte det var en komplimang direkt.

Familjen W kom på lunch och hade den med sig - mycket praktiskt - och gott. Tårtan stod vi för och med hjälp av 4 barn dekorerades den i enighet;



Efteråt var det ridning och promenad för olika delar av sällskapet och så avslutade vi dagen med scones och te med regnet trummandes mot rutorna - riktigt höstväder med andra ord! Och gott om kalorier blev det den här helgen men nu har jag fyra (4!) löppass framför mig den kommande veckan så det kan nog vara OK för den här gången med två tårtor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fin tårtan blev :)