söndag 16 november 2008

Bottenfjäril


Bottenfjäril - låter inte det märkligt??
Det är den övning jag fick lära mig idag på simningen - det är embryot till att lära mig fjärilssim. Uppriktigt sagt vet jag inte om jag vill lära mig fjärilssim - det är roligare att crawla. I varje fall nu när jag lyckades med andningen 4x25 med vändningar!! Sedan var det mest bröstsim idag. Undrar hur jag lyckas simma, för inte simmar jag bröstsim enligt konstens alla regler det har jag fått klart för mig! Men jag lyckades sparka med fötterna och kom åt hälarna med händerna som enbart skulle ligga utmed sidan - det var stånkjobbigt att göra bröstsim utan att använda armarna!
Annars har det varit mest pyssel i trist väder, gjort rent kanininhägnaden åt Fluffies och Snövit, de blev sura när jag skulle göra rent buren och de var tvungna att gå ut i snögloppen - japp, vi fick snö idag. Men den är redan borta så inte lär det bli någon skidträning den här veckan.... Grävde ner lite ljung som stod i ett par krukor, är rädd att de (krukorna) fryser sönder om blommorna och jorden är kvar. Har ställt undan pelargonerna - undrar om de klarar sig i "varm-förrådet" i carporten i vinter? Tjejerna har förutom simning för Matti och ridning och kyrka (inför konfirmationen) för Erika ägnat sig åt att plugga och avnjuter nu "Gossip Girl" och det är tydligen kul för jag hör dem skratta då och då...

Igår var vi på bio med kusin och styvkusinerna - det var fjolårets julklapp som nu verkställdes. Vi såg "Patrik 1,5" och jag tyckte den var kul. En del tänkvärda saker men jag tror att somligt gick över huvudet på alla barnen/ungdomarna med annat gick hem. Efteråt god middag och svåger och svägerska och så lyxade vi till oss på hemvägen - vi storhandlade på Ica Maxi vid 20-tiden på kvällen! Låter väl inte klokt men med tanke på var vi bor så är det ett nöje att få handla i en affär som är öppen på kvällen - och så slapp Matti och jag göra det idag på hemväg från simningen - två flugor på smällen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lite avundsjuk på din simning. Jag gillar att simma. Efter nyår ska jag ta mig i kragen och börja köra iväg en gång i veckan. Förut gjorde jag det. Dom håller också på att bygga inomhusbad i min by :) men det dröjer väl tills det blir färdigt.

Jag visste att löpskolningsprogrammet ursprungligen kommer från marathon.se och det tycker jag känns bra. Jag menar det är en tränare som satt ihop det och inte vem som helst. Strunt samma egentligen för det funkar bra för min del. Lagom utmaning vecka för vecka.

Anonym sa...

svar: Jag har inte själv testat receptet än.... fick det av min syster och ska bjuda på det på fredag.

Tackar för tipset om kryddorna, ska tänka på det så det inte blir för lite!