torsdag 8 januari 2009

Äntligen träning!

I morse slängde jag (bokstavligt talat) ner träningskläder i en väska - kom på att vi har ju löpband på jobbet och med -12C utanför så kändes det inte som att jag skulle komma ut på en löprunda annars... När det väl var dags att ta mig ner till träningshallarna visade termometern "bara" -1C men det var så dags då. Springa i kortbyxor och tunn tröja gör jag inte även om det var 11 grader varmare....
Nåja, nu blev det ett pass på löpband, rodd, armstyrkemaskiner och mitt vanliga styrkeprogram. Jag känner mig mycket nöjd och efter att ha lagat en potatis- och purjolökssoppa med strimlad kallrökt lax i tallriken (som fick godkänt men inte mer av övriga familjemedlemmar) och en efterrätt bestående av ljumma plättar, glass, hemgjord kolasås, rostad kokos och limeskal (som fick mer än godkänt) så känner jag mig redo att avsluta den här dagen med lite pyssel. Blir en tidig dag i morgon men sedan är det helg. Verkar som att det ska regna och det är typiskt för vi hade skidåkningsfunderingar. Nu får jag väl passa på och prova långfärdsskridskorna som jag lånat (tack Anette!) samt träna på balansbrädan som jag också lånat (tack Atti!) och så stavgång. Natti, natti

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste vara skönt att vara igång igen :)

Här gick också temperaturen från minus 11 till plusgrader under gårdagen och nu väntas regn. Tö och blask :(