lördag 24 januari 2009

Nytta och nöje!

Jaha, så har det slagit om till regn och marken är glashal. Hade tänkt springa idag, alternativt köra ett stavgångspass, lite regn gör inte så mycket men jag ångrade mig och gick in och körde ett spinningpass istället. Nu gör jag mina pass lite annorlunda än på ett "riktigt" pass. Först 15 min uppvärmning då pulsen långsamt ska klättra upp så att jag når min "fitness zone" som är 125-137 hjärtslag (bpm tror jag...) och där ska jag hålla mig och när jag har kört mitt pass så är det 15 min nedvarvning och då brukar jag hamna jämnt och fint på 75-80 bpm. Mitt pass idag blev 15 min + 40 min träning + 15 min och jag snittade 134 så det känns mycket bra. I måndags kom jag knappt av cykeln men idag stod jag upp då och då. Dessutom klådde jag båda lagen i På spåret från igår kväll!! Datorn är fantastisk och tack vare SVT så kunde jag se programmet när jag körde - har alltid gillat att förena nytta med nöje!

Inga kommentarer: