torsdag 1 januari 2009

God fortsättning på det nya året!!



Nu har 2009 kommit med buller och bång - vi såg massor av fyrverkerier i natt trots att vi bor mitt ute i ingenstans. Vi var hundvakter men där var det inga problem, kunde dock se att kaninerna sprang omkring oroliga i sin bur, stackars alla djur - tama som vilda - en natt som denna!
De senaste dagarna har jag läst en hel del om nyårslöften kontra mål - jag ger inga nyårslöften och kan konstatera att jag redan har mitt mål (det stora) utstakat för 2009; Tjejklassikern med delgrenarna skidåkning 21 februari, cykling 6 juni, simning 11 juli och löpning 26 september. Utöver det har jag många småmål t ex att försöka komma upp i 60000 steg/vecka, att träna 3 gånger i veckan (stavgång, löpning, skidåkning, simning, cykling, linedance etc) att göra matplaneringslistor tillsammans med mina barn för åtminstone 2 veckor varje månad och en del andra som att göra i ordning mitt tårtskåp under 2009.
Idag känner jag mig frisk igen, har inte sprungit men väl varit ute och gått i det vackra men nu kalla vädret. Vi är nu nere på -9 och det var riktigt ruggigt när jag var ute hos kaninerna för en stund sedan, det är tur att de har varm päls och varandra att krypa ihop tätt intill! Ska nu in och uppdatera min träningskalender på Funbeat, har varit lite si och så de sista dagarna men nu ska det in för sedan blir det ledigt ända in på nästa vecka. Avslutar med en bild från vinterpromenaden häromdagen och önskar alla ett riktigt gott 2009!







1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Och trevligt med ny look på bloggen :)

Jag blir lite nyfiken - vad är ett tårtskåp???