söndag 11 januari 2009

Simning, gång/promenad och balansboll

Körde terminens första simpass, blev 50 minuter och kändes så skönt även om jag var trött efter skidåkningen, ingen större träningsvärk!

På eftermiddagen var jag ute på snabb gång/promenadtur med Micke, använde en pulsklocka för första gången. Det var lite kul, ska försöka lära mig hur den fungerar och se om jag kan använda mig av den. Idag har vi plusgrader igen och det blåser som bara den, antar att det är risk att den isen som legat så fint sista veckan riskerar att gå upp snabbt om det är en kombination av 3-5 plusgrader och blåst... Då blir det ingen skidåkning på sjöarna heller. Undrar hur långt norr ut jag måste för att få skidträning, snart!?

Micke kom hem med en stor balansboll och nu har hittat ett träningsprogram för den som jag ska pröva imorgon. Har en lång dag på jobbet framför mig i morgon och ser fram emot tisdag - då är jag "inbjuden" till Stadium på en Vasaloppskväll genom min anmälning. Det ska bli kul.

3 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Hej!
Vilken inspirerande blogg du har. Härlig energi! Balansbollen är jättehärlig att träna med. Ibland räcker det med att bara sitta på den, t.ex. när man tittar på tv,eftersom man hela tiden måste ha lite anspänning i bålen för att hålla balansen.
Lycka till med din träning och dina mål!

Therese sa...

Tack för tv-tipset - får väl prova framför datorn också!

Anonym sa...

Hi, hi, kul att Ulrika också hittat hit ;)

Det låter som om du verkligen är på G nu, Therese! Härligt :)