tisdag 20 januari 2009

Skidåkning, stavgång, spinning och nytt batteri i stegräknaren!

Har inte uppdaterat på flera dagar - skäms på mig - men det är lite mycket just nu... Äldsta dottern har fyllt 15 - det är stort!! Vi har firat med släkt och vänner och mini-semlor som födelsedagsbarnet ville ha som tårta. I lördags passade vi på att ta en skidtur (vi åkte skidor runt, runt, runt) på konstspåret vid Rudarn och jag fick ihop 9 km. Ramlade bara 4 gånger, varav en var då jag skulle försöka låta bli att köra på en liten kille som knatade ut i spåret..! Nåja, det går bättre och känns stadigare. Lyckan var stor när jag lyckades stå hela sista varvet och ploga i den isiga kurvan som var ovanför backen. Jag vet, backen är inte stor och det var inte backen som var problemet utan kurvan...
När jag kom hem så gick Micke och jag ut på ett stavgångspass så jag var rätt mör på lördagskvällen. Var inte iväg och simmade utan nu måste jag ägna mig åt skidåkningsträning på olika sätt så jag var ute och gick stavgång i drygt två timmar med pulsklocka. Såg till att ligga inom ett intervall som Micke fått från herr Mafferton som han just nu har som guru. Det fungerade bra men var bra kallt efter 16 km med svettig rygg... Och så igår, hade tänkt valla skidor inför idag men jag körde ett spinningpass enligt Mafferton-metoden. Uppvärmning i 15 min för att l-å-n-g-s-a-m-t komma upp i puls kring 125 och sedan ligga i intervallet 127-137. Körde i 40 minuter, max 140 och snitt 131 och så 15 min nedvarvning och som kronan på moset - lite armstyrkeövningar. Jag är trött i hela kroppen idag.

Inga kommentarer: