tisdag 13 januari 2009

Vilodag

Idag blir det ingen träning men imorgon ska jag köra ett löppass har jag tänkt mig. Inhandlade en del nödvändiga saker för att kunna valla skidorna. Eftersom jag inte är någon superskidåkare och (tyvärr) inte har någon ambition åt det hållet så gäller "så enkelt som möjligt" för mig. Jag kommer att ta hjälp vid Tjejvasan av den vallningstjänst som jag kan få genom jobbet för att ha det så bra som möjligt då men tills dess måste jag göra det själv och hoppas få till det. Det var mycket konstigt; tejp, glidvax, fästvalla, sickel, skrapa, sandpapper, mässingsborst, nylonborste, strykjärn, paraffin, rengöring, skrapning, polering, burkvalla, sprejklister osv osv. Jag blir alldeles matt men som sagt det är bara att öva för att få något resultat - och helst ska det då finnas någon snö att öva på!
Illamåendet från balansbollsövningarna har gått över men bara jag tänker på det så känns de av - usch. Hoppas det går bättre nästa gång, torsdag tror jag att det blir men inte helt säker - jag ska på ansiktsbehandling kl 18.00!! Det är det sista av mina presentkort från förra (förr-förra årets) födelsedagspresenter som nu ska lösas in - det är härligt att ha något sådant att plocka fram då och då och jag tackar alla som ger mig sådana presenter! Ulrika Gabriel uppmanade sina läsare på sin blog häromdagen att ha en "härlig lördag" - jag ska ha en härlig torsdagskväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver kanske inte sitta så länge på bollen? Såg på FunBeat att du reggat hela 50 minuter! Prova en kortare stund så vänjer du dig nog. Inte roligt med illamående.

Så mycket grejor för att valla skidor, jag blir helt perplex ;)

Jag hoppas verkligen din torsdag blir precis så fantastiskt skön som du tänker dig :)

Therese sa...

Hej!
Att det blev 50 min berodde på att jag inte förstod övningarna... men jag hoppas verkligen att illamåendet ger med sig - jag är inte gravid...
Får berätta mer senare när jag ska till att valla hur det går... just nu bakar vi minisemlor - mums! Hoppas att du har fått lite ledigt idag!